Retourneren
De retourvoorwaarden vindt u hieronder. Waar het op neerkomt, is dat u rustig over uw aankoop mag nadenken. Als uw artikel geen goede match is, mag u het ongebruikt binnen 14 dagen naar ons retourneren.
- U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren. De bedenktijd gaat in op de dag dat u het artikel ontvangt. Deze bedenktijd is de tijd waarbinnen een consument een product of dienst dat op afstand is gekocht kan beoordelen en retourneren indien het product of de dienst niet aan de verwachtingen voldoet. Dit beoordelen is gelijk aan de manier hoe dit in een standaard fysieke winkel kan.
- Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover dit mogelijk is).
- Kleding en schoenen zijn niet gedragen en het labeltje zit er nog aan (voor zover dit mogelijk is).
- De retourkosten bij een defect/beschadigd product zijn voor de rekening van Retourplanet. De retourkosten voor producten die niet naar wens zijn, om wat voor reden dan ook, zijn voor de rekening van de koper. De koper ontvangt standaard een retourlabel. Indien de koper hier om bovengenoemde redenen retour zendt, kunnen de kosten binnen Nederland voor dit retourlabel minimaal á € 7,10 in rekening gebracht worden tijdens het verwerken van de retour. Bestaat uw bestelling uit 2 pakketten? Neem dan eerst contact op voordat u een retour aanvraagt. Indien deze pakketten bij elkaar gevoegd worden en als 1 pakket retour komen, zijn de kosten á €75,- voor eigen rekening.
- Nadat Retourplanet de retour heeft ontvangen, ontvangt de koper het reeds betaalde bedrag minus de eventuele kosten voor het label binnen 14 dagen. Indien er gebruik gemaakt wordt van achteraf betalen kan het voorkomen dat de retourkosten als openstaande post blijven staan.
- Er zijn artikelen die niet geretourneerd kunnen worden, dit door verschillende redenen zoals hieronder vermeld:
- Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne* niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en/of waarvan de verzegeling gebroken is.
- Dierenartikelen**
- Cadeaubonnen- & kaarten
- Software abonnementen/producten
- Digitale artikelen: e-books & game codes
- Games & media waarvan garantie zegel verbroken is
- Borstkolven waarvan de hygiëne zegel verbroken is
- Telefoons, tablets, computers & wearables die geactiveerd zijn en/of over een wachtwoord/account beschikken
* voorbeelden hygiëne artikelen; ondergoed, zwemkleding, scheerapparaten/epilators, 18+ artikelen, in-ear headset, oorbellen, haar- & gezichtsverzorging, tandenborstels & mondverzorging. ** voorbeelden dierenartikelen; trimsets, (reis)manden, body-tuigjes & kussens.
Mag ik mijn artikel retourneren?
Als uw aankoop binnen de bedenktijd van 14 dagen zit en het aan de retourvoorwaarden voldoet mag u het artikel retourneren. Hoe retourneer ik mijn artikel?
Retourplanet probeert het retourneren zo gemakkelijk mogelijk voor u te maken. Gelieve geen artikelen terug te sturen zonder het eerst als retour aan te melden. Met een retouraanvraag kan onze retourafdeling namelijk direct aan de slag om uw retour zo spoedig mogelijk te verwerken.
Tips: Bewaar het afgifte/verzendbewijs, daarmee kunnen wij u zending traceren als er iets misgaat. Indien u meerdere artikelen wilt retourneren mag dit bij elkaar in 1 doos. Moet ik betalen bij retourneren?
U ontvangt van ons een retourlabel. Indien het artikel defect of beschadigd geleverd is zijn de retourkosten voor onze rekening. Indien het artikel niet naar wens is, zijn de retourkosten voor de rekening van de koper. De verzendkosten minimaal á € 7,10 worden ingehouden van het aankoopbedrag dat gecrediteerd wordt.
Heeft u een bestelling geplaatst die geleverd is in meerdere pakketten/met meerdere track en trace codes? Neem dan eerst contact op voordat u het pakket retourneert. U ontvangt vanwege de afmeting en het gewicht een extra retourlabel zodat u het als 2 pakketten kunt retourneren. Het samenvoegen van een bestelling met meerdere track en trace codes onder 1 retourlabel brengt extra retourkosten á €75,- met zich mee. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Wat is het retouradres?
U ontvangt van ons een retourlabel, hier staat het adres automatisch op. Indien u niet in staat bent de retourlabel te printen, kunt u het artikel (inclusief bestelnummer en retourreden) zelf zenden naar het onderstaande adres:
Retourplanet
Tjalk 48 (opslag, geen bezoekadres)
1625 EC Hoorn NH
Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?
Dit kan bij een Postnl pakketpunt, dit staat op de retourlabel vermeld
Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?Het is natuurlijk altijd mogelijk dat u zich bedenkt, dit is geen probleem. Neem in dit geval contact met ons op, zodat wij uw retourverzoek kunnen sluiten.
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?
Wij mailen u, zodra uw retourzending aankomt bij de retourafdeling. Via de track en trace kunt u het pakket volgen totdat het bij ons geleverd wordt. Het kan tot maximaal 5 werkdagen duren voordat uw retour bij de retourafdeling terecht komt.
Hoe snel is een retour verwerkt?
Er staan 14 dagen om een retour te verwerken, al streven wij ernaar dit eerder te doen. Hoe snel wordt ik terugbetaald na retourneren?
Nadat uw retour verwerkt is staat het te verrekenen bedrag binnen 5 werkdagen op uw rekening.
Mijn retour is geweigerd, waarom?
Uw artikel voldoet helaas niet aan de retourvoorwaarden of valt niet binnen de bedenktijd. U ontvangt een e-mail met daarin een toelichting waarom uw retour geweigerd is.
Ruilen
Indien u een ander artikel heeft ontvangen dan dat u besteld heeft is het mogelijk om het te ruilen. In alle andere gevallen is ruilen van aankopen niet mogelijk. Natuurlijk kunt u dan wel artikelen binnen de bedenktijd retourneren.
Moet ik betalen bij ruilen?
Nee, het ruilen van een verkeerd ontvangen artikel is kosteloos. Meld uw artikel als retour aan en vermeld dat u het graag wilt omruilen en de reden waarom.
Annuleren
Mocht u zich bedenken en een bestelling willen annuleren, dan kan dit zolang uw bestelling nog niet verzonden is. Echter is de verwerkingstijd erg snel, daardoor is het artikel soms al verzonden voordat het annuleringsverzoek binnenkomt.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
U wordt direct nadat de annulering verwerkt is terugbetaald. Het is afhankelijk van de betaalmethode hoelang het duurt voordat het geld op uw rekening staat.
Ideal: binnen 5 werkdagen
Creditcard: de reservering wordt binnen 5 dagen opgeheven
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Het komt helaas weleens voor dat wij een product niet kunnen leveren en daardoor een bestelling moeten annuleren. Hierover wordt u altijd geïnformeerd via de mail. Redenen kunnen bijvoorbeeld zijn:
- De adresgegevens zijn onduidelijk/kloppen niet. Retourplanet probeert altijd eerst contact met u op te nemen om de fout te corrigeren. Dit kan via de mail. Bij uitblijven van reactie is Retourplanet helaas genoodzaakt de bestelling te annuleren.
- De voorraad is op. Retourplanet heeft van de meeste artikelen slechts 1 op voorraad. Producten die aan het mandje zijn toegevoegd zijn nog niet van u. Het komt weleens voor dat verschillende klanten hetzelfde artikel in hun mandje hebben. De persoon die het eerst afrekent wordt automatisch de koper.
